Wednesday, June 22, 2011



RAHASIA MEMPEROLEH REZEKI HALAL & BERKAH
Penulis : Sulaiman Al-Kumayi
Penerbit : Pustaka Nuun, Semarang
Desain Sampul : hilya_ar (AKFI-media)

Searching rezeki for everyone is duty that must run and to labour. Because rezeki every creature in this earth has been provided by God. Human’s duty is reaching for it. That mean claim every we to maximize all potency that has been given by God. May not slouch and only await destiny only. Its problem is that is not every effort and that rezeki lawful and benediction. Many rezekis that actually illicit and way obtain/get it even also in the way of illicit also.
For a Muslim, rezeki that looked for and the of shall lawful and benediction. Because rezeki like this very have an effect on to psychological our. For that's, in this book writer invites reader to look for lawful rezeki and benediction and avoid illicit rezeki. In this book also, writer gives some guidances how exploit rezeki that given by that God as the our medium to draw near myself to Allah.
This book contains about obligation (duty) for a Muslim in searching rezeki (lawful property), its ways and utilization. Later, prohibition order to eat illicit food and deeds that enter illicit category. Lawful roblem illicit this obliged to known by every Moslem in order to we not allow the release of this brief life with useless regret.

Mencari rezeki bagi setiap manusia adalah kewajiban yang harus dijalankan dan diusahakan. Karena rezeki setiap makhluk di planet bumi ini sudah disediakan oleh Allah sehingga tugas manusialah untuk meraihnya. Yang berarti menuntut setiap kita untuk memaksimalkan segala potensi yang telah diberikan oleh Allah. Tidak boleh bermalas-malasan dan hanya menunggu takdir saja. Persoalannya adalah bahwa tidak setiap usaha dan rezeki itu halal dan berkah. Banyak rezeki yang sebenarnya haram dan cara memperolehnya pun dengan cara-cara yang haram pula.

Bagi seorang Muslim, rezeki yang dicari dan dimakannya haruslah yang halal dan berkah. Karena rezeki seperti ini sangat berpengaruh terhadap kejiwaan kita. Untuk itulah, dalam buku ini penulis mengajak pembaca untuk mencari rezeki yang halal dan berkah serta menghindari rezeki yang haram. Dalam buku ini juga, penulis memberikan beberapa pedoman bagaimana me­manfaatkan rezeki yang diberikan oleh Allah itu sebagai sarana kita untuk mendekatkan diri kepada Allah.
Buku ini berisi tentang kewajiban bagi seorang Muslim dalam mencari rezeki (harta yang halal), cara-cara dan pemanfaatannya. Kemudian, larangan untuk memakan makanan yang haram dan perbuatan-perbuatan yang masuk dalam kategori haram. Soal halal haram ini wajib diketahui oleh setiap Muslim agar kita tidak mempertaruhkan hidup yang singkat ini dengan penyesalan yang sia-sia.

0 komentar:

Join 4Shared Now!
Get 4Shared Premium!
Documents

Categories

free search engine website submission top optimization

MATA AIR HIKMAH

Search in the Quran
Search:
Download | Free Code
www.SearchTruth.com

BOX.net

About Me

My photo
Semarang, Jawa Tengah, Indonesia
HILYA_AR is a art workers and book's editor of AKFI MEDIA. He is a former editor and graphic designer of Pustaka Rizki Putra Publisher in Semarang. Born in Kudus City, graduated Tarbiyah (Islamic Education) Faculty of IAIN Walisongo Semarang, an activist of campus publication (SKM Amanat, MEDIA-Journal, etc.) in the 1990s. Residing in Semarang.

SEARCH_WEB

Connect With Us


Instructions



Pages

Check Page Rank of any web site pages instantly:
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service
Submit your website to 20 Search Engines - FREE with ineedhits!
free counters

Pages

Powered by Blogger.

Recomended

Popular Posts

TRAFFIC-since June-2009

Website counter

Islamic Clock: squaredeco03_wpd

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More